شما از آلفا رومئو توقع یک سوپر خودروی V8 مثل 8C Competizione یا موتور 4 توربو برای 4C آینده را دارید.اما آخرین پکیج تولیدی این خودرو ساز میلانی 8 سیلندر ندارد , 6 سیلندر هم ندارد حتی 4 سیلندر هم ندارد > بلکه فقط 2 سیلندر دارد.
ادامه مطلب
تندِ تند!!! |
||
|
شما از آلفا رومئو توقع یک سوپر خودروی V8 مثل 8C Competizione یا موتور 4 توربو برای 4C آینده را دارید.اما آخرین پکیج تولیدی این خودرو ساز میلانی 8 سیلندر ندارد , 6 سیلندر هم ندارد حتی 4 سیلندر هم ندارد > بلکه فقط 2 سیلندر دارد.
ادامه مطلب منصوری در نمایشگاه ژنو از اولین پروژه خود بر لامبورگینی که مدل اونتادور بود، پرده بردازی کرد. اکنون منصوری قصد دارد کیت جدیدی را برای اونتادور با نام Carbonaldo یا الماس سیاه درتعداد محدود 6 دستگاه عرضه کند. پس اگر دنبال الماس سیاه منصوری هستید باید عجله کنید…
ادامه مطلب شرکت تیونینگ Wald International بیشترین کیت های بدنه ی خود را Black Bison ( گاومیش سیاه ) مینامد.این شرکت سدان های زیادی از جمله اینفینیتی G37 , مرسدس بنز CLS و BMW سری 5 را تیون کرده است اما این بار به سراغ رولز رویس گوست ( Rolls-Royce Ghost ) رفته و آن را دستخوش تغییراتی قرار داده است به به طوری که کسانی مانند صاحب یک کازینو در لاس وگاس از آن خوششان بیاید.
برای دیدن عکسها به ادامه مطلب بروید ادامه مطلب عرضه خودروهاي جديد در ايران همواره با حاشيه روبهرو بوده است. از داستان پرفراز و نشيب تندر90 گرفته تا گرفتاريهاي تيبا همه و همه نشاندهنده پتانسيل بالاي جامعه مبني برحاشيهسازي براي اين خودروهاست. و اكنون همين حاشيهها براي رانا به عنوان دومين محصول ملي ايرانخودرو بهوجود آمده است.
شايد دليل اصلي ايجاد چنين مسائلي عرضه كم خودروهاي جديد توليد داخل به بازار باشد. اينكه خودروسازان ما تاكنون به طور متوسط هرچند سال يكباراقدام به عرضه خودروهاي جديد - ملي يا مونتاژي - ميكنند، به طور ناخواسته بازار داخلي را تشنه و در نتيجه مستعد بروز چنين مسائلي ميكند. آن هم بازاري كه با وجود تعرفههاي سنگين وارداتي براي خودرو، تنوع خودروهاي موجود در آن چندان بالا نيست و مردم به ديدن محصولات جديد و روز خودروسازان جهاني در خيابانها عادت كمتري دارند.
ادامه مطلب مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که ظرف 2.5 سال آینده از سمت خود استعفا خواهد کرد.
کارلوس گون اعلام کرد که تا پایان برنامه پنج ساله اقتصادی نیسان در این شرکت نخواهد ماند. او تاکید کرده که حداکثر تا نیمه نخست اجرای این برنامه در نیسان باقی خواهد ماند. ادامه مطلب شرکت AMG به مناسبت چهل و پنجمین سال فعالیت در زمینه ی تیونینگ خودرو های مرسدس بنز یک مدل ویژه به نام " Mercedes-Benz SL65 AMG 45th Anniversary Edition " تولید میکند و این مدل فقط بر روی 45 خودرو نصب خواهد شد و شامل تغییرات ظاهری , قسمت های فیبر کربنی در داخل و خارج و تریم داخلی جدید است.
ادامه مطلب شرکت تیونینگ Novitec Rosso پکیج خود برای فراری FF را ارائه کرد.این پکیج شامل تغییرات ظاهری و کمی افزایش عملکرد است. ادامه مطلب ![]() لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.
شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.
مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید... تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.
بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است. در مرحله زیر، بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه مورد تست و آزمایش قرار میگیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود. میبینیم که ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند. این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود! مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمانگیر و رنج آور است. این هم از آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتوموبیل. هر موتوری قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، مورد آزمایش قرار می گیرد. سیستم های ترمز، خود ترمز ها و همچنین سیستم کنترل پایداری هم مورد آزمایش قرار میگیرد. جالب این که در فرایند طراحی ارگونومی کارگران هم در نظر گرفته می شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده می شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند. به مراحل پایانی مونتاژ نزدیک می شویم. می بینیم که پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند. هر خودروی ساخته شده توسط یک راننده حرفه ای به دقت مورد آزمایش قرار می گیرد تا هنگام تحویل به مشتری مشکلی نداشته باشد. دقت کنید که هنگام آزمایش داخل اتومبیل به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می شود تا هیچ آلودگی سبب کثیف شدن داخل خودرو نشود. و این هم از محصول نهایی. زیباست و برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. برای خریدنش هم باید زحمت بسیار کشید. نگهداری اش هم کار زحمت بری است. پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس... ادامه مطلب
|
|